divendres, 28 de març del 2008

Contes de John Cheever

Fa uns moments he escrit un post sobre aquest llibre, que encara estic llegint i he pensat, ¿perquè no recomanar un llibre que encara llegeixes?

Cheever és un d'aquells autors que molts recomanen i mai t'atreveixes a llegir ja que totes les seves recopilacions ronden el miler de pàgines. Si goses fer-ho, descobreixes un escriptor de contes diferent. Les seves històries són planeres, amb gent de carn i ossos que sospira, somia, poques vegades guanya i moltes vegades perd.

En dues paraules, Reality bytes.

L’avantatge de fer històries sobre fets mundans és que crees amb facilitat empatia amb el lector. No em puc desempallegar d’un llibre on m’he vist reflexat, en un parell de fragments, en la vida i successos dels protagonistes. I tot perquè tenen desitjos i passen penes i alegries similars a les meves tot i la distància d’espai i de temps i del fet de saber que estic llegint històries inventades.

Podria agafar ara mateix el recull de les que he llegit i dir-vos que almenys llegiu les meves favorites però, al igual que la meva vida és diferent a la vostra, us haureu d’atrevir amb algun de les seves mastodòntiques recopilacions i fer la vostra tria al igual que trieu les vostres passes a la vida.

6 comentaris:

Una ha dit...

Esto es brujería, estaba aquí leyedo cuando ha llegado tu mensaje.Pensaba que debía inventarme yo para ti uno de esos premios AL MEJOR LECTOR DE LA BLOGOSFERA porque no dejas de asombrarme y enseñarme nuevas obras,nuevos autores.

Anònim ha dit...

hola, per a mi Cheever no és nou com per a camino incierto perquè n'havia sentit a parlar, però encara no l'he llegit. M'hi has despertat la curiositat!!!

Jordi Gonzalez ha dit...

Gracias, pero com molts autors només accepto premis en metàlic ;)-)

Anònim ha dit...

Fa dues setmanes que me’l va lliurar l’agent de zona del “Cercle de lectors”. Malgrat les ganes que li tinc, el seu volum de pàgines em recomanava encetar-lo les properes vacances d’estiu. Ara t’he llegit la crònica i em torna el desfici... Podré engolir-me’l en petites dosis?

Joana ha dit...

Em fas entrar ganes de llegir alguna cosa d'aquest autor que no conec, però en tinc tants de pendents, que m'estic una mica de comprar un de nou

Jesús M. Tibau ha dit...

l'estic llegint ara mateix i em sembla genial