dimarts, 8 de gener del 2008

L’antropòleg innocent de Nigel Barley

El camerunès Etoo torna a ser notícia, fa temps que no parlo de cap llibre de ciència i a més el meu tutor em torna a recordar que pensi en triar un Treball de Fi de Carrera. Després diran que les casualitats no existeixen...

El llibre que va escriure Nigel Barley és fruit de les seves experiències al Camerun quan va viatjar al Camerun ja que era imprescindible que realitzés un treball de camp com a Treball de Fi de Carrera. Va eliminar totes les destinacions exòtiques i va triar Camerun pensant que seria quelcom fàcil i es va trobar que de poc no ho explica.

Molt lluny de ser el típic llibre auster i carregós, ens trobem amb un relat irònic i amb molt d’humor que ens descriu les experiències antropològiques de l’autor. Tot i la broma que es respira a tot el relat, no es pot deixar d’apreciar que el llibre és un complert manual d’antropologia. Això sí, arribes al final sense adonar-te’n ja que sempre llegeixes amb un somriure a la boca.

Malgrat que l’autor centrava la seva investigació en els Dowayo, tribu local camerunesa, jo no puc deixar de mencionar ho curiós que és el Camerun de 1976 que de passada apareix descrit al llibre. Suposo que actualment tot haurà canviat molt allà però no podeu deixar de fer una ullada a la manera de viure d’aquesta gent tan peculiar.

Publicat originariament a book.bloc.cat el 14/12/07.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

llibre
15/12/2007, 19:18
El vaig llegir fa un parell d'anys. Desmitifica la imatge idíl.lica dels africans, amb to humorístic. Molt interessant.

Anònim ha dit...

17/12/2007, 14:48
Doncs sembla molt interessant! Me l'apunto a la llista de pendents (que no és massa curta, tot s'ha de dir jeje)
Salutacions! ;D

Anònim ha dit...

20/12/2007, 23:18
Jo me'l vaig llegir fa uns anys i realment val la pena. Després ha escrit un altre llibre, Una plaga de orugas, però no val gaire la pena si ja has llegit l'Antropòleg.

Anònim ha dit...

Jo tinc ganes de llegir-lo. Fa uns mesos, un alumne meu (de primària) me'l va regalar, i penso que ja duu massa temps al prestatge. Aviam què tal.