dimarts, 8 de gener del 2008

L’horror de Dunwich de H.P.Lovecraft

Darrerament estic massa estressat i no dormo bé. M’aixeco de matinada, atio el foc i li afegeixo un tronc per passar la freda nit, miro el gat dormint al sofà, veig el mastí dormint al pati i el gos pataner que dormita cada dia en un racó diferent de la casa. Aquesta, vella i resistent, de pedra i fusta, emet sorolls estranys que em fan pensar en els éssers que segons Lovecraft conviuen amb nosaltres en un univers paral·lel i fan tot el possible per tornar al nostre món.

L’horror de Dunwich és un relat curt, dels molts que té l’autor, que mostra aquest univers de horror que intenta arribar al nostre. La trama és simple, un jove de Dunwich que viu sol està obsessionat amb un llibre escrit per un àrab boig, en sang i sobre pell humana, el Necromicon dels quals una còpia es conserva en una Universitat propera.

Per Lovecraft, del qual aquest any es compleixen 70 anys de la seva mort, el Necromicon és una de les bases dels seus escrits. Llibre mític que va crear de la seva imaginació, descriu tot allò relatiu als deus ancestrals que estan atrapats en un altre dimensió i els rituals necessaris per permetre el seu retorn al nostre món.

Els relats de Lovecraft poden semblar senzilles novel·letes de terror però al seu darrera hi ha un univers fosc i complex que ha fascinat a molts autors i fet embogit legions de fans. I es que Lovecraft, al igual que Tolkien, ha sabut crear un univers paral·lel als seus escrits que té vida pròpia i, malgrat la seva absència, els noms com Cthultu, Necromicon i Yog-Sothoth són encara presents i vigents en el món del fantàstic i qui sap, potser algun dia aparegui realment un exemplar del Necromicon en qualsevol lloc d’aquest món.

Que tingueu feliços somnis....

Publicat originariament el 2/11/07.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

L´horror de...
02/11/2007, 18:48
Este tipo de historias me da bastante reparo porque me impresionan mucho,me hace recordar cuando de joven leía a Edgard Allan Poe.Desde luego estoy descubriendo un mundo nuevo de autores,que en cuanto despache mis libros pendientes,los iré leyendo,he pasado por épocas de novela romántica,poesía,clásicos,best-sellers,algunas históricas,otras mal llamadas "femeninas" y ahora estoy descubriendo el mundo de la novela negra,la policíaca y toda la que se comenta por los blogs que es muy sugerente.Mundos infinitos para recorrer.
Los dioses ancestrales ¿habrán existido?¿o serán las distintas herencias culturales y genéticas,nuestros propios miedos pasados de generación en generación? Cada dia me veo más agnóstica o con más dudas.saludos

Anònim ha dit...

L'Univers Lovecraft
02/11/2007, 20:47
Sempre relacionaré Lovecraft amb la meua adolescència. Crec que vaig llegir una trentena de llibres quan tenia 14-15-16 anys. El primer que vaig llegir va ser el de "Los Mitos de Cthulhu" en l'edició d'Alianza Editorial.
Molt complex tot l'Univers Lovecraft.

Anònim ha dit...

03/11/2007, 18:58
Lovecraft... Quants cops no hauré agafat algun llibre seu a una llibreria amb la intenció de comprar-lo i després m'he fet enrera?
Sóc bastant poruga jo! jeje He llegit Poe però les històries de por... aix! Em costa llegir-les.
Les de Lovecraft són més rotllo suspens o és del que es recrea en coses una mica desagradables? Perquè si és lo segon ja dic ara que ni intentaré llegir-lo! Però si és el primer cas ja és una altra cosa...

Anònim ha dit...

Davant del dubte biblioteca
05/11/2007, 19:12
Hola Caterina. No el compris si no saps o intueixes que t'agradarà. Per sort, tenim les biblioteques (que paguem amb els nostres impostos) disposades a deixar-nos qualsevol llibre.
Altre opció són les fires de 2a mà on pots trobar de tot. Jo ultimament he trobat 2 de Mercè Rodoreda i la primera novel·la de Ray Loriga que no sé si m'agradarà (m'agraden els seus articles) però per 1 euro...

Anònim ha dit...

06/11/2007, 09:45
Gràcies per la recomanació, Jordi! Jo no sé a Catalunya però aquí a Mallorca, al manco a Palma, les biblioteques totes es troben al centre i la majoria disposa més de llibres de ciència, filosofia, dret..., llibres dedicats a l'estudi que no pas novel·les. Sort que amb aquest tema es comencen a posar les piles! :D

Anònim ha dit...

06/11/2007, 14:22
Jo només he llegit els "Los Mitos de Cthulhu" (el vaig comentar al meu blog al maig), i abans no havia llegit mai res perquè em feia por que em fes por. Però realment no en fan gens! No és el típic terror modern, realment és una altra cosa i s'ha de veure posant-nos en el context de l'època.
I això de comparar-ho amb Tolkien... entenc què vols dir però és que Tolkien és incomparable! Això sí, Lovecraft crea un univers fascinant.